1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Спілкуватися – здорово!

 

Останні  тренінгові заняття, що проводилися психологом ЗОШ №11 у 2013/2014 н.р. присвячені розвитку згуртованості. Під час занять учні 5 та 7 класів  мали можливість  пізнавати себе та інших, спробувати себе в ролі лідерів, взнати та відпрацювати на практиці різноманітні способи розв’язання конфліктних ситуацій. Також увага приділялась емоційнійсфері учнів, конструктивним способам прояву емоцій, формуванню впевненості у собі, розвитку творчості, в тому числі і у спілкуванні, формуванню навичок керування емоціями тощо.  Заняття проводились за програмою навчального тренінгу практичного психолога ЗОШ №11 О.С.Пашкової «Формування емоційної стабільності та розвиток навичок керування емоційними станами» (схвалено Вченою радою ІППОЧО. Протокол №5 від 26.12.2011р.)

_______________________________________________________________

РЕКОМЕНДАЦІЇ

БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

Як підготувати дитину до школи

Відомо, що чим краще готовий організм дитини до всіх змін, пов’язаних із початком навчання в школі і до труднощів, тим легше він їх подолає, тим спокійнішим буде перебіг підготування до школи.

Батькам слід звернути увагу: якщо дитина не достатньо готова до навчання, але навчається добре – це досягається дуже дорогою «фізіологічною ціною» і виникає значне напруження різних систем організму, призводить до стомлення і перевтомлення, і як результат – розладу нервово-психічної системи.

Як підготувати дитину до навчання в школі?

Важливим є те, що майбутній школяр «починається» з позитивного ставлення до школи, бажання вчитися, прагнення до здобуття знань, тому батькам треба пам’ятати , що варто формувати в дитини радісне очікування дня, коли малюк стане школярем: постійно переконувати, що навчання в школі – це серйозна праця, унаслідок чого дитина дізнаватиметься щось нове.

Уникайте залякувати труднощами, що можуть вплинути на навчання.

Треба пам’ятати про те, що в школі часто буває робота не цікавою, але важливою, яку потрібно виконувати, слід привчати дитину підкорятися слову «треба».

Варто формувати вміння доводити почату справу до кінця, переборювати труднощі, переживати задоволення від зробленого, не засмучуватися невдачею.

Прагнення йти до школи живиться передусім пізнавальною спрямованістю дошкільника, тому намагайтесь сприяти формуванню допитливості, здатності розділяти відоме й невідоме, переживати почуття задоволення від набутих знань, радості й захоплення від виконання інтелектуальних завдань.

Розумова готовність дітей до школи не зводиться тільки до оволодіння певною сумою знань про навколишнє, а їх якість, ступінь усвідомленості, чіткість. Саме тому важливо не стільки вчити дитину читати, скільки розвивати мовлення, здатність розрізняти звуки, не стільки вчити писати, скільки створювати умови для розвитку моторики, і особливо рухів руки і пальців.

Необхідно розвивати у дітей здібності слухати, розуміти зміст прочитаного, вміння переказувати, проводити зорове зіставлення. Розумова готовність визначається як умінням дошкільника розв’язувати прості задачі, робити звуковий аналіз слова або зв’язно розповідати про зображення на картинці, так і тим, якою мірою доступні операції аналізу, синтезу, порівняння, класифікації.

Спробуйте до початку навчання у школі допомогти дитині оволодіти такими поняттями: «більше», «менше», «однаково», «стільки само», «короткий і довгий», «старший і молодший»; уміти порівняти найпростіші предмети.

Вольова готовність дітей до школи означає здатність керувати своєю поведінкою, довільно спрямовувати свою психічну діяльність, певним рівнем вольового розвитку маленького школяра обумовлюється його здатність зосереджуватися на виконанні шкільних завдань, скеровувати увагу на уроці, довільно запам’ятовувати й відтворювати матеріал.

Виховуйте в дитини почуття відповідальності, самостійності, організованості, готовності трудитися; формування правильних моральних уявлень, готовності поділитися, поступитися, прийти на допомогу. Формуванню відповідальності за учнівські справи, сумлінного ставлення до своїх учнівських обов’язків сприяють розвинені мотиви обов’язковості правил поведінки та вимог дорослих. А обізнаність із моральними нормами, здатність дотримуватись правил поведінки в колективі – надійний компас для новачка в новому середовищі.

Одне з першочергових завдань сім’ї, у забезпеченні загальної готовності дитини до школи полягає у тому, щоб сприяти її нормальному фізичному розвитку, виробленню санітарно-гігієнічних навичок, умінь самообслуговування і побутової праці. Туди входить піклування батьків про нормальне харчування малюка, загартування організму, медичне обстеження.

Успішність навчання в школі багато в чому залежить від функціонального розвитку і стану здоров’я дитини. Навантажень зазнає несформований опорно-руховий апарат, коли доводиться протягом тривалого часу утримувати статичну позу. Тому треба слідкувати, щоб у дитини не відбулося викривлення хребта. Слабко розвинені також дрібні м’язи кисті, тому в дітей часто втомлюється рука. Ступенем розвитку вищої нервової діяльності зумовлені незначна кількість уваги, недостатність внутрішнього гальмування, швидке зростання збудження, що зовні виявляється у зайвій рухливості та чисельних відволікань від діяльності, коли вона вимагає зосередження. Усе це необхідно враховувати дорослим, будуючи свою взаємодію з дитиною.

Пам’ятайте!

Підготовка до школи повинна полягати не тільки і не стільки в навчанні дитини спеціальних знань і вмінь, скільки в загальному розвитку її розумових здібностей і пізнавальних інтересів, у формування вміння спостерігати й узагальнювати явища і на основі цього робити певні висновки.

А також:

Покажітьдитині майбутню школу.

Обов’язково влаштувати малюкові детальну екскурсію. Зайти всередину школи, показати першокласникові місце, де він проводитиме учбовий час – клас, спортивний зал, їдальню, туалет, медпункт і інше. Це усе необхідно, щоб малюк звик і запам’ятав, що де знаходиться на новій місцевості. І не втрачався, особливо в перші дні.

Зверніть увагу – прогулянки до школи треба здійснювати як можна частіше, щоб дитина добре запам’ятала дорогу(на випадок, якщо з часом ходитиме або повертатиметься з школи самостійно). А також – щоб розрахувати, яку кількість часу займає дорога в школу, спокійним кроком, без поспіху і страху запізнитися.

Навчіть дитину збирати речі в школу.

Поясніть майбутньому першокласникові, що необхідно навчиться самостійно готуватися до учбового дня: надівати форму, збирати рюкзак. Батьки повинні показати, що і куди класти, щоб в портфелі легко можна було знайти потрібну річ.

Змінюйте режим дня. Привчайте дитину вставати раніше вже зараз, щоб малюк звик до нового розкладу без стресу для організму. Це важливо, особливе якщо у Вас маленький “соня”, якого важко розбудити уранці.

Привчайте до порядку в кімнаті бажано у формі гри.

Покажітьта розкажіть дитині, як важливо, щоб кожна річ знаходилася на своєму місці. Придумайте разом з малюком, де “житимуть” олівці, книги, зошити, фломастери, портфель, шкільна форма і інше. І поясните, як важливо, щоб кожна річ знаходилася на своєму місці. Головне, щоб дитина звикла дотримуватися порядку і чистоти у себе в кімнаті.

Уникайте лякати школою і поганими оцінками.

Навіть якщо малюк неслухаєтся або погано поводиться, уникайте фраз “скоро почнеться доросле життя”, “в школі тебе навчать, як поводитися”, “якщо не слухатимешся, вчителька тебе покарає” і інше.

А також, нехай малюк завжди знає, що в школу він йде за знаннями, а не за оцінками. Тому якщо він отримає “двійку”, нехай не боїться йти додому з поганою оцінкою і не думає, що батьки його розлюблять.

Займатися з малюком “уроками” у формі гри, щоб тренувати пам’ять, мову, увагу і інше. Наприклад, прочитайте казку і попросіть дитину розповісти, що найбільше запам’яталося, запропонуєте намалювати вподобаних героїв і т. д., ставте навідні питання, роздумуйте разом з ним.

Кращими способами розширити горизонт знань дитини являються бесіди з ним про життя, читання книг і їх обговорення.

Обов’язково розвивайте дрібну моторику.

Це необхідно як для розвитку уміння писати, так і для розвитку мови. Тобто необхідно більше малювати, ліпити, працювати з конструктором, уміти маніпулювати з дрібними предметами типу намистинок, монет, сірників, зубочисток, з них можна викладати картини і аплікації, нанизувати їх в намиста – усе це розвиває також увагу і усидливість; – тренування пам’яті – тобто заучування віршів і пісень.

Крім запасу знань, дитині необхідно також:

-         Володіти комунікативними та соціальними навичками: вміти спілкуватися, розуміти і головне застосовувати в повсякденному житті морально-етичні норми, прийняті в суспільстві, де він живе.

-         Не боятися вступати в контакти з дорослими й однолітками.

-         Вміти відстоювати свою позицію цивілізованими методами і не проявляти недоречною агресії – або, навпаки, зайвої боязкості і боязкості.

-         Усвідомлювати сенс процесу навчання в школі, розуміти, що дає отримання знань, який порядок навчання в школі;вміти підкорятися встановленим правилам, знати, що таке дисципліна і розуміти її необхідність.

-         Мати позитивне відношення до самого собе.

 

Проте пам’ятаєте: найголовніше для першокласника – не уміння і навички, а упевненість у своїх силах і у батьківській підтримці, що б не відбувалося в школі.

Удачі Вам.