1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Юний друже!

    Книга – це найвище створіння людського розуму. Невичерпані стежки знань розкриває вона перед тобою. Скільки людей вклали свою працю, талант, мудрість щоб у тебе були хороші книги!

   Вчені і вчителі, письменники й художники, редактори й поліграфісти, робітники, які виготовляли папір, фарби, тканини – усіх, хто працював над створенням твого підручника, не перерахувати.

   Якщо кожен учень буде берегти свої книги, ними зможуть користуватись молодші школярі в наступному учбовому році. А це заощадить значну кількість паперу, на якому друкуватимуть багато нових цікавих книг.

Друзі, любіть книгу – джерело людських знань!


Люба дитино! До тебе це слово!

   Перед тобою – скарбниця чудова, мудрих порад невичерпне джерельце, книгу люби і душею, і серцем.

   Не гоже бруд заносити в науку – протягуй книзі лише чисті руки.

   Якщо ти хочеш книгу всю читати, не змушуй сторінки в ній випадати.

   Відтак,  книжки не слід перегинати. Друг твій – книга – буде гарним, і новеньким, і охайним!

   А для цього будь уважним, не забувай речей в ній зайвих.

   Краще витрати хвилину, та візьмися й до пуття попідклеюй всі сторінки.

   Книзі дай нове життя!  Візерунчасту закладку книзі подаруй на згадку.

   Ще й обкладинку вдягни, життя книзі збережи!


 Поради бібліотекаря учням  "Як читати книгу"

(для учнів 7 – 11 класів)

  • Читання — одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба відповідально.
  • Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не "ковтай" зміст, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане.
  • Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
  • Учися читати швидко, не промовляючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
  • Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
  • Коли щось не зрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратись.
  • Роби помітки в зошиті, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
  • Найцікавіше запам'ятай. Порівняй прочитане уже з відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
  • Прочитавши книгу, обмінюйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
  • Порівняй власну думку про книгу з відгуками і рецензіями на неї, один розум добре, а колективний — краще.
  • Зроби відповідний запис про книгу у читацький щоденник.

    Як працювати з підручником

  • Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст.
  • Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.
  • Засвоєнню допоможуть схематичні малюки й записи.
  • Поділи подумки текст на частини і знайди основну думку.
  • Читаючи текст, пов'язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.
  • Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  • Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного.
  • Привчай себе до самоконтролю: обов'язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку по частинах, а потім у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам — просторо.

 Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй над книжкою систематично й наполегливо.


Поради бібліотекаря учням   "Як читати книгу"   

(для учнів 5 – 6 класів)

  • Читай книгу вдумливо, не поспішаючи.
  • Не залишай не зрозумілим жодного слова. Пояснення незрозумілих слів шукай у самій книзі (у висновках внизу сторінки або в примітках в кінці книги). Якщо в книзі пояснень не дано, звертайся до словників і довідників.
  • Читаючи книгу, уважно переглядай ілюстрації, креслення, карти. Починай читати книгу з передмови.
  • Роби виписки з книги, виписуй ті місця та окремі думки, які тобі особливо сподобались або можуть пригодитись у навчанні.
  • Результат пошуку зображень за запитом "анімація книжка"Користуйся систематичним каталогом та картотеками, вони допоможуть тобі вибрати потрібну книгу.
  • Бережи книгу! Повертай її вчасно в бібліотеку!
  • Існують правила гігієни читання.

 Поради бібліотекаря учням

(для учнів 1- 4 класів)

  • По-перше, книга боїться снігу та дощу, тому вона не повинна мокнути, бо від цього псується.
  • У намоклої під дощем чи снігом книги коробляться сторінки, розбухає перепліт, зовсім неприємно брати її в руки. Запам'ятай:
  • Йдеш у бібліотеку — поклади книгу в сумку чи пакет.
  • По-друге, книга боїться бруду. Якщо брати її не митими руками, то на аркушах залишаються плями, і книга має неохайний вигляд.
  • Дуже важко вичистити жирні плями. Тому:
  • Не читай під час їжі..
  • По-третє, перед тим як читати книгу, обгорни папером, або одягни обкладинку.
  • А ще книга боїться розсипатися на окремі листочки, тому не загинай сторінок і не вкладай в книгу зошит, олівець, ручку. Отже:
  • Користуйся закладкою.
  • По-четверте:Якщо ти хочеш намалювати щось, або записати, зроби це в альбомі чи зошиті. Тому: Не малюй і не пиши в книжці.

          Про бібліотечні правила

  • Бережно ставитись до книги. Під час отримання книг передивитись її та при виявленні дефектів сповістити бібліотекаря.
  • Берегти: не перегинати книгу під час читання, не робити на сторінках поміток, вчасно повертати книжки до бібліотеки.
  • Дозволяється отримати  на абонементі 2-3 книжки терміном на 15 діб. Альбоми, довідкові видання, атласи, які є у бібліотеці лише в єдиному екземплярі до дому не видаються. З даною літературою слід працювати в читальній залі.
  • Читач повинен розписатись про отримання кожної книги в читацькому формулярі. При поверненні  літератури розписка анулюється.
  • За учнів, які не повернули книгу у бібліотеку, матеріальну відповідальність покладено на батьків.

Єдині вимоги щодо збереження підручників

  • Пам’ятайте, що книги треба берегти!
  • Усі одержані підручники слід тримати в охайному вигляді.
  • Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
  • Не слід класти у книжку сторонні предмети.
  • У кожної книги має бути своє місце. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю або покладіть у портфель.
  • На сторінках підручника не можна робити примітки ручкою чи олівцем.
  • Поводьтеся з підручником так, щоб не було соромно потім передати його своїм молодшим товаришам.